Oferta zajęć

Zajęcia komputerowe

Prowadzący – Paweł Okruta
wtorek godz. 14.15 – 15.00 klasa 7 /sala 210/
środa godz. 13.25 – 14.10 klasa 4 /sala 210/
Czytaj dalej...

Głównym celem zajęć jest zdobycie:
-umiejętności przestrzegania zasad BHP podczas pracy z komputerem
-umiejętności tworzenia i formatowania dokumentów tekstowych
-umiejętności tworzenia folderów, gazetek
-umiejętności tworzenia prezentacji multimedialnych
-umiejętności obsługi poczty elektronicznej
-świadomości zagrożeń wynikających z nieograniczonego dostępu do Internetu
-umiejętności korzystania z wyszukiwarek internetowych różnego typu
-umiejętności szukania, znajdywania potrzebnych informacji i ocena pod względem przydatności
-umiejętności wykorzystania komputera do wspomagania uczenia się różnych przedmiotów
-umiejętności właściwego wyboru gier komputerowych
-umiejętności pracy w programie Microsoft Word, Paint, Corel, Gimp.
-umiejętności programowania w Scratchu i LOGO

Zajęcia sportowo-rekreacyjne

Prowadzący – Anna Norek
Zajęcia przeznaczone są dla chętnych uczniów kl. VII. Ich celem jest propagowanie zdrowego trybu życia, tym samym wypełnianie wolnych popołudniowych godzin i umożliwienie aktywnego spędzania czasu wolnego. Pozwalają odpocząć, zregenerować siły fizyczne i psychiczne po całodziennym pobycie w szkole. Prowadzone zajęcia z całą pewnością poprawią sprawność fizyczną, jak również wpoją nawyk stałego uprawiania ćwiczeń ruchowych.
Zajęcia odbywać się będą w piątek o godz. 14.10.

Zajęcia sportowe dla uczniów z elementami gimnastyki korekcyjno- kompensacyjnej

Prowadzący – Wioletta Kornafel
Głównym celem organizacji zajęć jest aktywizacja sportowa dzieci i młodzieży szkolnej oraz profilaktyka ćwiczenia przeciwdziałające powstawaniu wad postawy.
Zajęcia odbywać się będą dwa razy w tygodniu po 1,5 godz. w poniedziałek i środę o godz. 12.30 do 14.00 od września do grudnia

Zajęcia taneczne dla dzieci

Zajęcia taneczne dla klas 0, I, II. – p. Beata Dąbrowska
Odbywać się będą we czwartki:
Godzina 13.00 grupa zaawansowana.
Godzina 13.35 grupa początkująca.
Czytaj dalej...


CELE ZAJĘĆ
Rozwijanie wrażliwości na muzykę oraz rozwijanie estetyki ruchu.
Zwiększenie koordynacji słuchowo-ruchowej.
Umiejętność poruszania się w rytm muzyki, wyrażanie ruchem nastroju i dynamiki muzyki.
Umiejętność zapamiętywania kolejności ruchów w określonym układzie tanecznym.
Samodzielne lub grupowe wykonanie układu tanecznego..
Opanowanie kroków i figur nauczanych układów tanecznych.
Umiejętność współpracy w grupie.
Wzmocnienie wszystkich partii mięśniowych, rozwijanie gibkości, zwinności, oraz zwiększenie
zakresu ruchów.

Zajęcia dydaktyczno -wyrównawcze dla klasy 1 a

Prowadzący – Wioletta Kornafel
Głównym celem jest pomoc i wyrównanie szans edukacyjnych.
Zajęcia odbywać się będą we wtorek o godz. 7.30

Zajęcia pozalekcyjne z geografii

Prowadzący – Aldona Miękus

Koło ekologiczne

Prowadzący: Małgorzata Szester

Koło fizyczne

Prowadzący – Magdalena Stramska

Odrabianki

Zajęcia z panią pedagog na świetlicy szkolnej – pomoc w odrabianiu lekcji

Lekcje śpiewu dla dzieci kl. 1-2

Śpiew i emisja głosu. P. Joanna Wójcik
Chcesz śpiewać? Nie wiesz jak się do tego zabrać? Śpiewasz, ale nadal chcesz rozwijać swój talent? Te zajęcia są dla Ciebie!
Na zajęciach dowiemy się jak używać swojego instrumentu jakim jest głos w sposób poprawny. Poszerzymy wiedzę na temat dykcji, prawidłowego oddechu czy interpretacji utworu.
Zajęcia w piątki godz 13.10.

Młodzi Odkrywcy

Prowadzący – Marta Kowalczyk
nauka, zabawa, eksperymenty
Czytaj dalej...

Badanie, dociekanie, wyszukiwanie i wyjaśnianie, tym się zajmiemy. Nasze poszukiwania będziemy prowadzić w sali i z głową pełną pomysłów. Zbadamy rzeczy, substancje znane i nieznane, będziemy obserwować i wnioskować. Wszystko będzie można dotknąć, obejrzeć, poznać, bo zajęcia będą w formie warsztatów-laboratoriów. Przeprowadzimy eksperymenty proste i trudne, będzie nauka w formie zabawy a wiele prawd fizycznych i chemicznych sprawdzimy na drodze eksperymentalnej. Zajmiemy się stanami skupienia, przewodzeniem, zbadamy powietrze, wodę i inne mieszaniny i substancje, zrobimy prąd z ogórka, przyczepimy balony do ściany, wykonamy zadania detektywistyczne, podpalimy wodę a nawet ulepimy bałwana.
Proponowany termin środa 13.25 lub czwartek 14.15

Gimnastyka z elementami akrobatyki

Prowadzący – Marzena Olender
Zajęcia planowane są dla grupy dziewcząt i będą odbywały się w poniedziałki w godz.14:15-15:00
Czytaj dalej...


Celem zajęć jest rozbudzanie sportowych zainteresowań wśród uczniów. Treści obejmują naukę i doskonalenie ćwiczeń zwinnościowo-akrobatycznych, kształtowanie cech motorycznych: zwinności, gibkości i skoczności oraz elastyczności i siły gorsetu mięśniowego. Do głównych zadań realizowanych na zajęciach należy rozwijanie koordynacji ruchowej oraz wyrabianie obszerności, płynności, harmonii i wdzięku ruchów.

Zajęcia pozalekcyjne z matematyki – konsultacje

prowadzący – Barbara Staniaszczyk
w czwartki o godz.14.15

Zajęcia wyrównawcze z matematyki

prowadzący – Barbara Staniaszczyk
w środy o godz.14.15.

Zajęcia wyrównawcze z jęz. angielskiego dla klas trzecich

prowadzący Agnieszka Majchrzak
wtorek godz. 14.15

Zajęcia z języka angielskiego dla uczniów klasy 7

Przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty
prowadzący – Ewa Izydorska

Zajęcia z języka angielskiego dla uczniów klasy 4

prowadzący – Jolanta Cieślik

Zajęcia z języka angielskiego dla klasy 1 i 2 Story Time.

Prowadzący – Justyna Mazurek
Podczas zajęć uczniowie przyswajają słownictwo i zwroty w języku angielskim poprzez czytanie książeczek, śpiewanie piosenek, mówienie rymowanek oraz zajęcia manualne.

Niemiecki na wesoło!

w klasach 1-2 w wymiarze godzin 1 tygodniowo.
Prowadzący – Sylwia Stefanowska
Czytaj dalej...


1. Celem zajęć jest zachęcenie dzieci do uczenia się innej mowy niż własna, rozwijania
i utrwalania umiejętności w posługiwaniu się językiem niemieckim.
2. Celem nauczania jest wprowadzenie dzieci poprzez zabawę w świat języka niemieckiego.
3. Zajęcia mają na celu przede wszystkim rozwijanie sprawności słuchania i mówienia
w języku niemieckim w rożnych sytuacjach komunikacyjnych, np.: witanie się, żegnanie się, przedstawianie siebie i członków rodziny, podawanie swojego wieku, pytanie o samopoczucie nazywanie części ciała, nazywanie części garderoby, nazywanie zwierząt podawanie kolorów, nazywanie artykułów żywnościowych, owoców, warzyw, dokonywanie zakupów, nazywanie posiłków.
Proponowane metody pracy
1. Metoda reagowania ciałem- uczniowie reagują ruchem, gestem na polecenia nauczyciela.
2. Metoda komunikacyjna – uczniowie porozumiewają się z rówieśnikami i nauczycielem.
3. Metoda powtarzania chórem, grupą, indywidualnie zwrotów, wyrazów, wierszyków.
4. Metoda zabawowa – zabawy ruchowe, gry językowe.

Zajęcia pozalekcyjne – język polski

Prowadzący – Bożena Wójcik
Czytaj dalej...

1. Kameleon- zajęcia szkolnego zespołu teatralnego.
Przygotowywanie spektakli teatralnych na potrzeby społeczności szkolnej i środowiska lokalnego, wyjścia do Teatru Powszechnego im. Jana Kochanowskiego w Radomiu (wg potrzeb uczniów).
2. Deklamacja – klub miłośników poezji i recytacji.
Poznanie warsztatu recytatora, przygotowanie do udziału w konkursach recytatorskich, poznanie twórczości wybranych poetów (program innowacyjny).
3. Konsultacje z języka polskiego dla uczniów klas 3a, 3b, 3c, 3d.
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego, konsultacje z języka polskiego w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, przygotowanie do konkursów czytelniczych i literackich – wg potrzeb uczniów 

Gryzipiórek

Warsztaty pisarskie skierowane do uczniów klasy siódmej, którzy w przyszłym roku będą pisać egzamin ósmoklasisty.
Prowadzący: Emilia Dańska czwartek godz. 14.15
Czytaj dalej...

Podczas zajęć uczniowie poznawać będą zasady redagowania dłuższych wypowiedzi pisemnych: rozprawek, charakterystyk postaci, opisów oraz krótkich form użytkowych takich jak zaproszenie, ogłoszenie, CV czy list motywacyjny. Tu nikt nie będzie się nudził! Gry i zabawy przybliżą uczniom tajniki warsztatu pisarskiego. Razem znajdziemy sposób na charakterystykę z charakterem, wypracujemy metodę na dobre wypracowanie i rozprawimy się z rozprawką!

Koło plastyczne – „Wesoły pędzelek”

Prowadzący – Renata Sławińska
Czytaj dalej...


Działalność plastyczna jest jedną z ulubionych działalności podejmowanych przez dzieci w szkole. Podczas
tworzenia prac plastycznych dzieci sięgają często do swojej fantazji, marzeń, pobudzają wyobraźnię, czy
uzewnętrzniają swoje emocje i uczucia. Wszystko to oddziałuje na wzrost zainteresowania się dzieci sztuką,
pobudza ich do działania, wyzwala ekspresję, poprawia sprawność manualną. Warto jednak zapoznać dzieci z
innymi rodzajami przyborów i technik, gdyż pozwoli im to poszerzyć doświadczenia plastyczne i skłoni do
samodzielnych poszukiwań.
Cele koła plastycznego
rozwijanie dziecięcych talentów
kształcenie i rozwijanie umiejętności artystycznych u dzieci
inicjowanie działań wspomagających rozwijanie pozytywnego obrazu samego siebie
wyrażanie własnej kreatywności
kształtowanie umiejętności współdziałania w zespole
PAŹDZIERNIK
1. Wykonywanie z tworzywa przyrodniczego różnych postaci: ludzików, zwierzątek, ptaszków.
(wykorzystanie kasztanów, żołędzi, patyczków, piórek plasteliny i jarzębiny).
2. Malowanie farbami na temat „Barwy jesieni”- używanie ciepłych barw- łączenie kolorów, tworzenie
kolorów pochodnych. Nazywanie tych kolorów
3. Wydzieranka z kolorowego papieru na temat „Jesienne liście”- wypełnianie konturów liści małymi
kawałkami papieru. Zwracanie uwagi na estetykę wykonywania prac.
4. Dowolne prace z wykorzystaniem folii spożywczej, aluminiowej, kredek olejowych i plasteliny.
LISTOPAD
1. Kolorowe origami dla początkujących.
2. Malowanie patykiem oraz czarnym tuszem na białym tle na temat „Szaruga jesienna”
3. Wydzieranie z gazet czarnobiałych na temat „Jesienne drzewa”- inspirowane słuchaniem wiersza.
4. „Las jesienią”- prace wykonane dowolną techniką (rysowanie, malowanie, wydzieranie, łączenie różnych
technik)
GRUDZIEŃ
1. „Mikołajkowe prezenty”- malowanie farbami plakatowymi. Wyrażanie za pomocą ekspresji plastycznej
swoich marzeń, pragnień.
2. Lepienie z plasteliny na temat dowolny, nazywanie wytworów swojej pracy.
3. Wykonywanie ze słomy, bibułek, papieru kolorowego, dowolnych materiałów ozdób choinkowych.
4. Wykonywanie w/g własnego pomysłu choinki z kolorowego papieru, bibułki, ozdabianie jej różnymi
ozdobami- praca przestrzenna.
STYCZEŃ
1. Malowanie pastą do zębów na kolorowym tle na temat „Zimowy krajobraz” – inspirowane słuchaniem
piosenki Pt „Zima, zima, zima”
2. Stemplowanie własnoręcznie wykonanymi stempelkami z ziemniaków na dużych arkuszach szarego
papieru.
3. Malowanie węglem drzewnym na temat dowolny. Operowanie różną grubością linii. Próby robienia tła,
cieni itp.
4. Kalkowanie za pomocą kalki ołówkowej ulubionych postaci z bajek. Kolorowanie ich w/g własnego
pomysłu.
LUTY
1. Tworzenie kompozycji rytmicznych – stemplowanie, doklejanie gotowych elementów, dorysowywanie
przez siebie wymyślonych kształtów.
2. Konstruowanie pół przestrzennych i przestrzennych form z papieru przez zgniatanie, sklejanie, łączenie z
materiałem przyrodniczym. Nazywanie swoich prac.

3. Lepienie ze śniegu różnych stworków: bałwanków, zwierzątek. Przyozdabianie ich materiałem
przyrodniczym: kamykami, patyczkami, piórkami.
MARZEC
1. „Wiosna”- wyrażanie za pomocą różnych technik plastycznych, zaobserwowanych zjawisk
atmosferycznych wraz z nastaniem wiosny.
2. Wycinanie z kolorowego papieru na temat „Wiosenne kwiaty”.
3. „Tulipan, żabka”- próby wykonywania z kolorowego papieru sztuką origami kwiatka lub zwierzątka.
4. Projektowanie i wykonywanie z pomocą nauczycielki dekoracji w sali na temat, ”Wiosna”
KWIECIEŃ
1. Próby wykonywania z wydmuszek (malowanie, naklejanie samoprzylepnych naklejek, farbowanie w
łupinkach od cebuli)
2. Wykonanie ozdób wielkanocnych.
3. Lepienie z plasteliny na temat „Wiejska zagroda” – praca grupowa – wspólne tworzenie podwórka
wiejskiego z różnymi zwierzętami domowymi.
4. Malowanie farbami – ozdabianie talerzyków tekturowych w/g własnego pomysłu, wzorowane na sztuce
ludowej oraz oglądanych oryginalnych talerzykach.
MAJ
1. „Niebo i obłoki”- tworzenie waloru barwy przez dodawanie bieli. Tworzenie pracy z wykorzystaniem
tylko jednej barwy w kilku odcieniach.
2. Wycinanka z kolorowych szmatek na temat „Moja mama”- wykończenie pracy kolorowymi wstążkami,
wełną, guziczkami itp.
3. „Kolorowe fantazje” – wykonywanie prac plastycznych z wykorzystaniem kredek świecowych, kalki
technicznej oraz gorącego żelazka.
4. Oglądanie reprodukcji dzieł plastycznych znanych twórców – analiza ich treści, wykorzystana technika,
rozplanowanie na powierzchni.
CZERWIEC
1. „Wesołe minki”- wykonywanie z kolorowego papieru, wstążek, szmatek, wełny prac plastycznych w/g
własnego pomysłu. Oglądanie się w lustrze i wzorowanie się na własnym wyglądzie.
2. Rysowanie na kolorową kredą na temat „Nasze przedszkole”- praca zespołowa. Wspólne planowanie,
rozmieszczanie, podział pracy. Zgodne współdziałanie w zespole.
3. „Statek, samolot” – składanie papieru w/g wzoru. Dokładne wykonywanie przez dzieci poleceń- instrukcji
nauczycielki. Kolorowanie wykonanych prac w/g własnego pomysłu.
4. „Malarski plener „- malowanie otoczenia przyrodniczego.

Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze

1 godzina tygodniowo ( każdy wtorek godz. 12.25) – klasa 2A
Prowadzący – Monika Wójtowicz
Czytaj dalej...

Program zajęć dydaktyczno – wyrównawczych jest zgodny z Nową Podstawą Programową oraz programem edukacji wczesnoszkolnej dla klasy II, uwzględnia realizację podstawowych treści programu w zakresie edukacji polonistycznej i matematycznej.
Celem zajęć wyrównawczych jest przybliżenie uczniom obowiązujących, podstawowych treści w/w edukacji, ze szczególnym uwzględnieniem tych, które sprawiają największe problemy uczniom. Zajęcia te mają na celu wyrównanie zaległości w opanowaniu poszczególnych, wiodących zagadnień oraz rozwijanie i doskonalenie niezbędnych umiejętności: czytania, pisania, liczenia. Celem głównym programu, jest wspomaganie ucznia poprzez wyrównywanie braków i zaległości w wiadomościach i umiejętnościach z zakresu edukacji polonistycznej i matematycznej oraz wdrażanie uczniów do posługiwania się zdobytymi umiejętnościami w życiu codziennym.
Cele szczegółowe, które będą towarzyszyły w mojej pracy z uczniami to:
1. Wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach będących przyczyną trudności szkolnych.
2. Przezwyciężanie skutków niepowodzeń szkolnych , tj. trudności w czytaniu, pisaniu liczeniu oraz przywrócenie prawidłowych postaw uczniów wobec dalszej nauki.
3. Stymulowanie i usprawnianie zaburzonych procesów psychomotorycznych istotnych w opanowywaniu umiejętności czytania i pisania, tj. konieczności wszechstronnego ćwiczenia analizatora wzrokowego , słuchowego i kinestetyczno-ruchowego.
4. Ćwiczenia sprawności czytania, pisania, liczenia, które muszą sprzyjać usprawnianiu zaburzonych funkcji oraz służyć przezwyciężaniu konkretnych trudności w nauce, a tym samym prowadzić do opanowania umiejętności czytania, pisania i liczenia.
5. Właściwe gospodarowanie w procesie dydaktyczno- wychowawczym zasobami psychicznych i fizycznych sił dziecka.
6. Tworzenie na zajęciach lekcyjnych klimatu bezpieczeństwa i wzajemnej akceptacji.
7. Rozbudzanie zainteresowania otaczającymi zjawiskami, wywoływania aktywności poznawczej oraz motywacji do nauki.

Zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej

dla uczniów posiadających opinie Poradni Psychologiczno –Pedagogicznej:
1: zajęcia korekcyjno – kompensacyjne
2. zajęcia wyrównawcze w języka polskiego
3. zajęcia wyrównawcze z matematyki

Płatne zajęcia rozwijające umiejętności:

  • Szkoła językowa English College
  • Szkoła tańca Rockstep
  • Zajęcia sportowe – judo
  • Szkółka piłkarska